الخميس، 7 أغسطس 2008

ديوانى الأولانى


" أنا بهديلـِك نجاحى ده .. لأنـِّك أكتر حد عانى من فشلى"

woooooow
I feel good

أنا كسبت فـ مسابقة ( ورقة و قلم )
فـ مجال شعر العامية
عن ديوانى الأول " نص عمر "
و انشاء الله الديوان يعجبكم و يكون قد ثقتكم فيا


الحمد لله .. قد ايه كنت محتاج نجاح فـ الوقت ده

هناك 22 تعليقًا:

دعاء عبده يقول...

مليون مبروك



http://doaaabdou.blogspot.com/

احمد الشاعر يقول...

كان نفسي أوصل الأول بس مش مشكله


ألف ألفين تلت ألاف مبروك يا عم خوليو

بجد أنا فرحان جدا

مش بس علشان فوزك ..لا.. علشان كده أنت عندك عزومه يا مان.......

أربع تلاف مبروك

غير معرف يقول...

الف مبروك يا شاعر ياجامد
ودايما بالنجاح والسعادة

k H o L i O يقول...

دعاء عبده/
الله يبارك فيكى يا داو داو
و يارب تفضلى مبسوطة على طول
و اقدر افرحك ..

* * * *
احمد الشاعر/
بجد يا ابو حميد انا مش عارف اقولك ايه حاسس انك فرحان اكتر منى و بجد انا فرحت اوى لما شفت البوست اللى انت عامله عنى و حسيت قد ايه انت مصدقنى
و انشالله اقدر اثبتلك انى قد ثقتك فيا و فـ شغلى ..

* * * *
مصطفى السيد سمير/
الله يبارك فيك
و انشالله تقرا الديوان و يعجبك

تحياتى ليك ..
و اتمنى ان الديوان يعجبك

محمد مصطفى يقول...

خليل باشا
ألف ألف مبروك
أنا سعيد بجد بفوزك ده
و قد سعادتي حزني إني ماقدرتش أحضر اللحظة دي
دمت شاعرا يا رفيق
ثق بحلمك فبه تصل
تحياتي

hoda omran يقول...

مبروك مبروك مبروك
لحظة كنت مستنياها من زمااااااااان
بجد

admelmasry يقول...

الف مبروووك يا خليل
وربنا يجعل ايامك كلها فرح
.
.
انت فعلا حد يستاهل دا وف الوقت دا بالذات
وطبعا وكلنا عارفين
من غير ما اقول ياعني
او حتي انوه
ان
بذات
هي جمع
........
.
.
تحياتي يا شاعر
والسلام

مصطفى نوبى يقول...

انا فرحانلك قوى يا خوليو بجد

انت تستحق اكتر من ده

ربنا يوفقك فى اللى جاى كله

اتمنالك الخير الدائم والمتواصل والمتسلسل

وكفايه

وبس على رأى لؤلؤ

بالتوفيق

كرانيش يقول...

هى دى الاخبار اللى تفرح

انا بحمد ربنا انى جيت قبل فوات الاوان

الف الف مبروك يا خليل

بارك الله فى قلمك
واخصب قريحتك

أحمد ع. الحضري يقول...

ألف مبروك ..

k H o L i O يقول...

مادو/
الله يبارك فيك يا محمد و انشالله الديوان يعجبك و متزعلش بقى انك محضرتش لانى عارف انك فـ الجيش بس الحمدلله بنشوف بعض فـ الاجازات و بنتكلم و بجد كلامك دا بيخلينى اثق فـ نفسى اكتر و استمر
و
ربنا يديم المحبة يا مان ..

* * * *
همسات/
الله يبارك فيكى يا هدى و انشالله الديوان يكون قد انتظارك لِيه و انتى عارفة انا كنت بحاول اقدم حاجة كويسة و مستعجلتش و الحمدلله قدمت عمل كويس و نجح و اتمنى انه يعجبك ..

* * * *
ادم المصرى/
الله يبارك فيك يا مان و يجعل ايامك سعادة يارب
الحمدلله لله و زى ماقلتلك ربنا مش بينسى حد بيتعب فـ اللى بيعمله
اما بالنسبة لـ....... فـ مش دا مش موضوعنا الآن ..
ربنا يخليك ليا يامان و ميحرمنيش منك ابدا ..

* * * *
مصطفى نوبى/
و الله يا مصطفى انا متاكد انك فرحان اوى ، انا شخصيا اللى مفرحنى اكتر انتو و الفرحة اللى شايفها فـ عنيكوا و ثقتكم فيا انت متعرفش دا بيدينى دفعة قد ايه .. متشكر اوى يا مصطفى و ياريت اشوفك قُريب ..

* * * *
كرانيش/
الله يبارك فيكى و متقلقيش انتى جيتى فـ الوقت المناسب متشكر اوى ليكى يا كرانيش و اتمنى الديوان يعجبك انشالله

انما ايه اخصب قريحتك دى؟

و نورتينى ..

* * * *
أحمد الحضرى/
الله يبارك فيك يا استاذ احمد ..

Unknown يقول...

بجد مبروك .. عرفت الخبر من أصدقاءك اللي فرحولك .. يمكن معرفكش بس أتمني أعرف حد كل أصحابه فرحوله .. و كل أصحابه هنوه ..

و واحد شاعر فنان زيك .. :)

زيارتي الأولي للتهنئه و لن تكون الأخيره ..

ياسمين ..

نوته و قلم

وائل فتحي يقول...

ليلو












مش عارف اقول ايه....؟

بس

عين ضيقة يقول...

يانهار أد الدنيا حلو

مبروك جدا خالص خالص


مبروك ياخليل يارب عقبال الديوان العاشر


يسلم شعرك دايما يارب

k H o L i O يقول...

عاقلة على ارض الجنون/
الله يبارك فيكى يا ياسمين و انتى طالما عرفتى الخبر عن طريق صحابى تبقى عرفتى باحسن طريقة فـ الدنيا
و انا يشرفنى اننا نتعرف يعنى و ميرسى على رأيك المشجع جدا و انشالله متكونش زيارتك الاخيرة
و نورتينى ..

* * * *
وائل/
متقولش حاجة ياصاحبى
فى حاجات كتير بينـّا محدش يعرفها غيرنا
انا بشكرك بكل ماتحمل الكلمة من معنى
و .. كفاية الفرحة اللى شايفها فـ عنيك

على فكرة انا انشالله مش هكتبلك اهداء ع الكتاب يوم حفل التوقيع

انت عارف ليه ..

بس

* * * *
عين ضيقة/
ربنا يبارك فيكى جدا خالص خالص
و انشالله يفضل شغلى يعجبك لـ حد ديوانى العاشر

تسلمى ..

غير معرف يقول...

لولولولولولولولووووووووولوي
ألف ألف مبروك يا شاعر:)

k H o L i O يقول...

alexandmellia/
الله يبارك فيكى
و ميرسى ع الزغاريط الجامدة جدا
و انشالله الديوان يعجبك

نورتينى

بللورة يقول...

الف مبروك يا خليل

اْن شاء اللّة ديوان الاْول يكون فاتحة خير عليك

ومبروك ع كل حاجة

بجد تستاهل كل خير
وبالترفيق اْن شاء اللّة

نهى

k H o L i O يقول...

بلورة/
الله يبارك فيكى يا نهى
و اتمنى ان الديوان يعجبك
و بالتوفيق ليكى انتى كمان انشالله

و نورتى البلوج

غير معرف يقول...

الشاعر الأسمر الأصيل
ألف مبروك عليك وعلينا
مجهود يستحق أن نرفع له القبعة احتراما وتقديرا
نرجو أن تشرفنا بمزيد من الأخبار والأشعار

أسرة مجلة ع المكشوف الالكترونية
www.3almakshoof.fr.cc

غير معرف يقول...

الى الجدع الأسمراني اللي مشرفنا
جائزة متوقعة تكليلا لمجهود وسهر ولو أنها متأخرة
الف مبروك عليك الجائزة وصدور الديوان
والف مبروك عليك الجائزة الكبرى الاخرى ( الزهرة الجميلة اللي خطفت قلبها ) ولو أنها تهنئة متأخرة بردو

تحياتي
www.7enetwg3.blogspot.com

k H o L i O يقول...

ع المكشوف/
ربنا يبارك فيكوا ( اقصد فريق عمل المجلة ) و تحياتى لإهتمامكوا بيا و بشغلى
و انشالله يكون فى تعامل حقيقى بينـّا قُريّب و نحقق شيئ سوى ..

* * * *
حنـِّة وجع/
الله يبارك فيكى و متشكر أوى ع الكلام الجميل دا و أنا اتمنى إن ديوانى يكون قد الثقة دى ( و على فكرة مفيش تهنئة متأخرة ولا حاجة لإن الحدث لسة قائم )

أما بالنسبة للزهرة الجميلة
فـ هى اللى خطفت قلبى ..

تحياتى ليكى و نورتى المدونة ..